Livestream - Buddy Tegenbosch

Ben jij wel eens in je eentje op reis geweest? Nee? Ik ook niet! Ja, wel zonder mijn ouders, maar dan ging ik met vriendin(nen) of met mijn vriendje. Rick heeft geen zin in een kerstvakantie die weer hetzelfde is als elk jaar en bedenkt dat hij wel op reis wil naar New York. De bedoeling was dat hij daar ging logeren bij een familielid (dat hij nooit eerder ontmoet heeft, maar goed) en dat hij de toeristische bezienswaardigheden zou opzoeken, maar alles loopt nét even anders...🙄

Nog onderweg vanaf de luchthaven naar zijn oom ontmoet hij Kris in de metro. Hij vindt haar meteen interessant. Ze komt hem bekend voor, maar hij weet zeker dat hij haar nooit eerder heeft ontmoet. Ze geeft hem een visitekaartje met daarop haar adres. Als hij zijn spullen heeft gedumpt en nog geen zin heeft om te slapen, besluit hij haar op te zoeken. Als hij bij haar aankomt, komt ze toevallig nét naar buiten, alsof ze hem verwachtte, en ze neemt hem mee naar Hotel Penssylvania. Daar staan haar vrienden hen al op te wachten. Kris vertelt Rick niet precies wat hun plan is, maar alleen wat hij moet doen.
Wat blijkt (kléine spoiler): Kris gaat van het negentig meter hoge hotel afspringen! 😱
Dit wordt uiteraard gefilmd voor haar vlog. Mensen willen spannende dingen zien; hoe gekker, hoe meer likes! 👍 Rick moet de plek markeren waar ze landt... terwijl ze naar beneden suist, rent Rick naar haar toe om zijn taak uit te voeren, maar als hij er bijna is... ziet hij nog net hoe ze in een busje getrokken wordt!

Vanaf hier begint er een spannend avontuur. Kris is ontvoerd en Rick gaat naar haar op zoek. Een paar keer twijfelt hij om de politie in te schakelen, maar Kris en haar vrienden hadden afgesproken dat dat ab-so-luut niet mocht, wat er ook zou gebeuren. Dat wil Rick respecteren, dus gaat hij zelf maar op onderzoek uit. Zijn zoektocht kent een hoop gekke en onverwachte wendingen, maar wat er precies gebeurt, zal ik verder niet verklappen.

Het hele boek wordt verteld door Rick in het ik-perspectief. Hoewel er veel gebeurt en ik wel nieuwsgierig was naar de rest, vond ik het niet ontzettend spannend. Ook is het wel wat makkelijker dan andere boeken van niveau 2. Wel blijkt na driekwart van het boek dat alles anders blijkt te zijn gegaan dan Rick tot dan toe dacht. Ook de lezer wist nog van niets, hoewel ik het al wel een beetje aan zag komen. Jij ook?


Gelezen: zomer 2020
Geschikt voor: 13+
Je kunt dit boek lezen via de Online Bibliotheek.
Geen lid van de bieb en wil je alvast een stukje lezen voordat je het koopt? Dat kan hier!
Mag je dit boek lezen voor Nederlands? Ja, in de onderbouw
Leesniveau: 2

Reacties

Populaire posts van deze blog

Snitch - Margje Woodrow

#️⃣hiernamaals

'Het huis zonder einde' kun je beter niet lezen voordat je gaat slapen 💀