TIP: de vakantiebieb - aanraders voor volwassenen

De vakantiebieb is een app met e-books die alleen beschikbaar is in juli en augustus. Je moet wel inloggen, maar het downloaden van de app en het lezen van de e-books is gratis.

Elk jaar staat er een andere selectie boeken in de vakantiebieb.
Dit jaar.....🥁🥁

- Alleen van Tim Voors. Wie zelf van reizen houdt, vindt dit boek vast ook interessant. Het gaat over een (Nederlandse) man die een halfjaar lang te voet door Amerika reist. In deze bestseller (non-fictie) heeft hij zijn ervaringen vastgelegd.
- Strandhuis van Suzanne Vermeer. Een spannende literaire thriller! Een boek dat waar je helemaal in opgaat, gedachten op nul en lezen maar 😉
- Moord op de moestuin. Een detective over een echtpaar dat naar een dorp verhuist om de rust op te zoeken, maar het blijkt daar niet zo rustig..!
- Niets is gelogen van Sascha Bronwasser. Tot nu toe werkte Sascha vooral al journalist. Haar schrijversdebuut werd erg lovend ontvangen!
- De taak van Robert Pollack. Dit is een pseudoniem voor Rob Polak - een advocaat! 'De taak' is zijn debuut als schrijver: een politieke thriller.
- Thuis in Virgin River. De nieuwe Netflixserie is blijkbaar een boekverfilming. Over een dokter uit LA die naar een klein dorpje verhuist.
- Knap voor een dik meisje. 'verhalende non-fictie', oftewel een informatief boek dat leuk verteld wordt. Mij lijkt het interessant en misschien ook wel confronterend om te lezen hoe een dik iemand leeft en hoe zij ervaart hoe mensen op haar reageren. Altijd een blik of gefluister... dat lijkt me maar vervelend. En komt het wel echt doordat ze zoveel snoept, zoals anderen vaak denken? Door dit boek kunnen wij wat meer begrip opbrengen voor dikkere mensen.

Voor de geoefende lezer!
De volgende boeken heb ik nog niet zelf gelezen, maar ken ik doordat andere docenten Nederlands, waaronder de mijne, van mijn studie, deze boeken loven. Ik denk dus dat het wel goede boeken zijn, maar dat ze wel van een ander niveau zijn dan de eerder genoemde boeken.
- De goede zoon van Rob van Essen
- Otmars zonen van Peter Buwalda

Tot slot enkele jeugdboeken die je als volwassene wellicht ook nog weet te waarderen:
- Gullivers reizen. Dit is eigenlijk een jeugdboek, maar wel een wereldberoemde klassieker! Wie weet wil je het daarom of juist voor de nostalgie als je het vroeger al eens gelezen hebt (nog) eens lezen.

Ouder van een puber? Lees 'Instagirl' of 'Hartjes en bommen' om iets meer inzicht te krijgen in een leven waarin social media de hoofdrol speelt. Deze boeken draaien om het krijgen van likes...

Veel van deze boeken heb ik zelf (nog) niet gelezen, maar de meesten zou ik wel willen lezen... Ook staan er nog meer in de app, scroll er gerust eens doorheen voor het geval er iets voor jou tussenzit wat ik niet geselecteerd heb. Laat je even weten wat jij wil lezen of heb je misschien ook aanraders voor mij? 😀


Reacties

Populaire posts van deze blog

Snitch - Margje Woodrow

#️⃣hiernamaals

'Het huis zonder einde' kun je beter niet lezen voordat je gaat slapen 💀