Kijk én lees De 100!

Deze titel komt je vast al wel bekend voor van de serie The 100 van Netflix. Die serie is een boekverfilming! En het leuke: de boeken en de serie zijn heel verschillend. Heel soms heb je een boek waarbij je je inderdaad afvraagt waarom je het leest, omdat de film precíes hetzelfde is... Dat geldt dus niet voor De 100.
Nog iets leuks: De 100 is een boekenserie. Als je het leuk vindt en je echt in het verhaal zit, kun je dus lekker verder lezen.

Voor wie de serie nog niet kent... even een korte omschrijving van het verhaal:
De 100 speelt zich af in de toekomst. Ongeveer honderd jaar eerder heeft zich een nuclaire ramp plaatsgevonden. Gelukkig kon een groep mensen vluchten naar de ruimte. Maar na al die tijd raakt de zuurstof daar op... Daarom worden honderd jeugdgevangenen naar de aarde gestuurd om te kijken of ze daar weer kunnen gaan wonen. En het is best interessant om te zien wat er gebeurt zonder volwassenen die het voor het zeggen hebben 🤔

Wie heel erg fan is van de tv-serie kan de boeken zien als aanvulling. Het eerste deel heeft veel overeenkomsten met de helft van het eerste seizoen. Daarna zijn het verschillende verhalen (tenzij het eind weer op elkaar lijkt 😜 ik moet boek 4 nog lezen en nog 3,5 seizoenen kijken) die toevallig dezelfde personages en setting hebben. 
In de tv-serie is vooral Clarke de hoofdpersoon; in de boeken moet ze de spotlight eerlijk delen met Wells, Bellamy en Glass. De boekenserie heeft zelfs meer personages dan de tv-serie: Glass en de bijbehorende personages zitten bijv alleen in de boeken. Haar verhaallijn vind ik wel een van de leukste! Zij wist te ontsnappen van het schip voordat het naar de aarde vertrok en zit dus nog in de ruimte, maar wordt gezien als een voortvluchtige crimineel.

In deel 1 lees je over de reis naar de aarde en hoe het daar gaat, maar ook waarvoor de jongeren veroordeeld waren. Het leuke is dat je ook nog leest wat er na hun vertrek verder gebeurt op het ruimteschip en dat je een beeld krijgt van hoe het leven daar is/was. In de tv-serie krijgt dat minder aandacht.
Vooral de eerste seizoenen van de serie vond ik fantástisch 😍 Het had van mij niet zo lang door hoeven gaan, maar ik ben nog wel nieuwsgierig naar de rest. Maar ik vond dus de boeken én tv-serie heel leuk. Vond jij ze ook allebei net zo leuk of heb je toch voorkeur voor het boek of de serie? Laat het weten in een comment! 🤩

mijn eigen collectie
(deel 1 is even uitgeleend😜)

Gelezen: deel 1 in 2014, maar met de serie ben ik eigenlijk nog niet klaar. Deel 4 kreeg ik afgelopen kerst en moet ik nog lezen, maar ik weet niet meer zo goed wat er in deel 3 gebeurd was... 🙄🤔
Geschikt voor: 12+
Je kunt deze boekenserie lezen via de Online Bibliotheek.
Mag je dit lezen voor Nederlands? Nee, helaas niet. Wel voor Engels!

Boekentips:
- de rest van de serie: Dag 21, Thuis en Rebel.
- Andere boeken van Kass Morgan
Phobos dat zich ook in de ruimte afspeelt.

De serietrailer 😃


Reacties

  1. het lijkt me een spannend boek en ik hou van dat soort boeken (kaas)



    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou mevrouw dit lijkt me wel een leuk boek, want er is een serie over gemaakt. Ik denk dat het lectuur is

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dit lijkt me een leuk boek want ik heb de serie gekeken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heb de serie gezien en vond dat een leuke serie dus denk dat het boek ook wel leuk is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt me een leuk/spannend boek

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het lijkt me leuk om te lezen omdat er in het boek waarschijnlijk meer verteld wordt dan de serie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lijkt me leuk om te lezen omdat de serie ook heel leuk en spannend is, en origineel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lijkt me wel een leuk boek, lectuur

    BeantwoordenVerwijderen
  9. lijkt me een leuk boek want ik vind het wel spannend om te lezen over een aner uneversum waar er nog maar weinig mensen op aarde zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb de serie gezien en het was echt bagger ik denk daarom dat het lectuur is

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit lijkt me een heel leuk boek want de serie is ook heel leuk ik denk dat dit lectuur

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Snitch - Margje Woodrow

#️⃣hiernamaals

'Het huis zonder einde' kun je beter niet lezen voordat je gaat slapen 💀